vrijdag 10 oktober 2014

40 vragen met Anandi

Toen het afstuderen bij mij in zicht kwam, wist ik ook dat daar een blog aan verbonden moest zijn. Een virtuele plek waar je jezelf typeert als journalist. Een plek waar je verslag doet van je afstudeerproces. Een plek waar je tekst en uitleg geeft bij de producten van je portfolio. Kortom, een handleiding die inzicht geeft in jouw wereld van afstuderen.

Dat zette me aan het denken. Begin ik met een verhaaltje over mezelf, standaard maar gangbaar, of begin ik mijn blog met iets wat écht bij me past. Dat laatste natuurlijk. Daarom geef ik jou, de lezer, een kijkje mijn leven middels het onderstaande filmpje. Voor je op play drukt wil ik eerst wat toelichten. Het filmpje dat je gaat bekijken is gebasseerd op de 73 Questions videoserie van Vogue. 'Filmed in a single shot, we ask some of our favorite personalities 73 questions to see what they like, what they hate, and most importantly - what they know.' 

Deze videoserie vind ik een interessante, goed bedachte en bovenal vermakelijke vorm van interviewen. Niet alleen kom je in een paar minuten (tijd is tegenwoordig kostbaar dus alle minuten die we kunnen besparen zijn mooi meegenomen) 73 dingen te weten over de geïnterviewde, maar ook neem je een kijkje in zijn of haar leef/werkomgeving. Met mijn stage bij vtwonen is binnenkijken in het huis van een ander een van de dingen die ik graag doe, en met mij velen geloof ik. Want wat weerspiegelt je persoonlijkheid nu beter dan je interieur? Daarom nu aan mij de taak mezelf en mijn huis(je) bloot te geven aan jou. In een kleinere versie van 40 vragen in plaats van 73 en niet alleen nice to know-vragen, maar ook mijn afstudeeronderwerp en visie op de huidige journalistiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten