donderdag 9 oktober 2014

Een nieuwe manier

De meest gangbare manieren van personen strikken voor interviews zijn de mail en/of de telefoon. Maar door de komst van social media ligt er een wereld van mogelijkheden voor ons open. Zo wilde ik graag Kirsten Jassies spreken, expert op het gebied van blogs en social media. En hoe kun je een expert op dat gebied nu het beste benaderen, dan via dat gebied zelf? And so I did, via Instagram Direct, een soort Direct Message van Twitter, maar dan op Instragram. Én met succes. Ik sprak Kirsten Jassies de dag erna, op de Woonbeurs in Amsterdam over blogs. Hoera voor social media!

Ik stuurde een foto met de vragen die ik had voor Kirsten. Instagram is een visueel  platform, vandaar dat ik mijn vragen op deze manier 'visueel' in beeld wilde brengen. Bij de foto die je stuurt kun je een tekst tikken, gelukkig niet gelimiteerd in het aantal tekens zoals dat bij Twitter wel het geval is. Ook fijn; aan het blauwe icoontje in de foto van de ander kun je zien of je bericht gelezen is. Prettig!


Zelf ben ik ook aardig verknocht aan het delen van beeldverhalen. Instagram is een fijne omgeving waar veel creatieve geesten inspiratie delen en opdoen. Hieronder een kleine selectie van mijn feed.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten