zaterdag 4 oktober 2014

Writers' Essentials



Deze blogpost wijd ik aan mijn schrijversbestaan. Er is in de afgelopen vier jaar geen dag voorbij gegaan waarop ik niet heb geschreven. Mijn motief om met journalistiek te beginnen was dan ook omdat ik van schrijven houd. Vrij cliché, maar niets dan de waarheid. Als ik schrijf, doe ik dat het liefste alleen, zonder mensen om me heen. 's Avonds heb ik meer inspiratie dan 's ochtends en rustige muziek van bands uit IJsland (Sigur Rós, Jónsi, Ólafur Arnalds) werkt voor mij nog altijd het beste tegen een writersblock. Daarom ben ik, als schrijver, nergens zonder mijn writers' essentials;

iPhone voor interviews, afleiding of mentale steun van mede-schrijvers in nood
iPad de moderne platenspeler waarop Spotify mij voor een writersblock behoedt
MacBook stiekem heb ik een 'normale' laptop, maar voor dit exemplaar wordt nog altijd gespaard
Moleskine & schrijfgerei voor snelle krabbels, ideeën en notities, papier still works like a charm
Fotocamera omdat beeld net zo belangrijk als tekst is voor een bladenliefhebber
Koffie cafeïne, cafeïne en nog eens cafeïne
Fruit tijdens een lange schrijfsessie smaken deze arbeidsvitaminen het beste

Met speciale dank aan Wesley IJmker van 7THOUR Design voor bovenstaand grafisch ontwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten