Met specials over wonen, mode en auto's is het misschien niet one-of-a kind, maar de invulling en tone of voice zijn subliem en maakt dit blad in haar categorie uniek. Naast mooie fotografie en heldere artikelen met een vleugje elite, worden vooral de koppen met zorg geselecteerd. Neem bijvoorbeeld een reisspecial over Chili waar de kop luidt 'Chili Con Charme'. Of het stuk 'Tijm management', geschreven door kok, vinoloog en historicus Hilary Akers. Maar ook 'Nootoplossing' over walnoten of golfballen rapen zónder bukken en 'Stofwisseling' over nieuwe prints en nieuwe looks klinken en lezen vermakelijk. Wat de magie van zo'n goede kop is? Het doet me glimlachen. Het is simpelweg verlangen naar het stuk. Het is voorspel.
De autospecial van FD Persoonlijk |
De woonspecial van FD Persoonlijk |
Het stuk voor mijn portfolio schrijf ik over trends, wat prima past binnen FD Persoonlijk met een rubriek als 'trenddossier' in de specials. Dit brede begrip vraagt met de Dutch Design Week in aantocht om duiding. Wat zijn trends eigenlijk? Wie bepaalt ze? Waar komen ze vandaan? De jaarlijkse Graduation Show van de Design Academy Eindhoven waar (maatschappelijke) trends centraal staan, biedt genoeg stof tot schrijven. Wordt vervolgd..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten